ایرانسل

ساخت وبلاگ

اخیرا خبری از سوی کره جنوبی منتشر شده مبنی بر اینکه کمپانی سامسونگ با عرضه ی 590 هزار دستگاه  گلکسی اس 21 بالاخره توانست بعد از چند سال رکورد فروش را در بازار موبایل جابه جا کند. فروش گلکسی اس 21 در ماه اول تقریبا دو برابر بیشتر از گلکسی اس 20 بوده است. البته ناگفته نماند این رقم بیشترین میزان از زمان عرضه ی  گلکسی اس 8  (۶۲۰ هزار دستگاه) محسوب می شود.

فروش سامسونگ گلکسی اس 21 به بیشترین میزان در چهار سال گذشته رسید

قیمت مدل اصلی گلکسی اس 21 از ۹۹۰ هزار وون (حدود ۸۷۰ دلار) شروع می‌شود؛ درحالی‌که قیمت نسخه‌ی پایه‌ی گلکسی اس 20، حدود ۲۰ درصد بیشتر، یعنی ۱،۲۴۸،۵۰۰ وون (بیش از ۱،۱۰۰ دلار) است. همچنین، سامسونگ اعلام کرده است که گوشی میان‌رده‌ی گلکسی A31 به پر فروش ترین گوشی در بازار کره تبدیل شده است

سال ۲۰۲۰ برخلاف سال‌های گذشته، تقاضا برای خرید مدل‌های میان‌رده‌ی تلفن‌همراه افزایش یافته است. دلیل این موضوع احتمالا به تمایل خریداران برای تهیه‌ی گوشی ارزان قیمت در اوضاع‌واحوال بد اقتصادی ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا بوده است.

نمایندگان شرکت تحقیقاتی و مشاوره اطلس عقیده دارند که دلیل اصلی رشد فروش خانواده گلکسی اس 21، توانایی سامسونگ برای افزودن 5G بدون افزایش قیمت در‌مقایسه‌با نسل قبل است.فروش Galaxy S21 در ماه اول تقریبا دو برابر بیشتر از Galaxy S20 بوده است.

ایرانسل...
ما را در سایت ایرانسل دنبال می کنید

برچسب : سامسونگ,گوشی هوشمند,قیمت گوشی, نویسنده : Aref! irancel بازدید : 321 تاريخ : چهارشنبه 20 اسفند 1399 ساعت: 22:46

بر اساس آخرین گزارشات، کمپانی شیائومی تصمیم دارد گوشی های پرچم دارهای جدیدی را با نام های می ۱۰ و می ۱۰ پرو که مجهز اسنپدراگون ۸۷۰ و چهار دوربین پشت مجهز و از فلش دوتایی بهره می برد.، در تاریخ ۱۰ مارس رسما معرفی خواهد شد. طبق گزارش وب سایت خبرگذاری جی اس ام آرنا، گفته شده است دوربین‌‌های پشت  شیائومی می ۱۰ اس حسگرهای واید، اولتراواید و تشخیص عمق دارند.

شیائومی می ۱۰ اس در تاریخ ۱۰ مارس معرفی می‌شود

قبلا در اطلاعاتی که به واسطه سازمان TENNA کشور چین فاش شده بود،‌ متوجه شدیم که حسگر تشخیص اثر انگشت این گوشی نه روی قاب پشتی قرار دارد و نه با دکمه پاور ترکیب شده است. می ۱۰ اس به تراشه اسنپدراگون ۸۷۰ مجهز شده است و باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی دارد. این گوشی هوشمند شارژ سریع ۳۳ وات خواهد داشت

هنوز درباره دوربین جلو چیزی نمی‌دانیم؛ اما گفته می‌شود صفحه‌نمایش AMOLED‌ برای این محصول در نظر گرفته شده است که حسگر اثر انگشت زیر آن قرار دارد.

ایرانسل...
ما را در سایت ایرانسل دنبال می کنید

برچسب : شیائومی,قیمت گوشی,گوشی هوشمند, نویسنده : Aref! irancel بازدید : 226 تاريخ : دوشنبه 18 اسفند 1399 ساعت: 23:33

با توجه به گزارشات اخیر اپل اینسایدر و با استناد ‌گفته‌ی تحلیل‌گران مؤسسه‌ی مالی Cowen، به نظر می رسد که کمپانی اپل تصمیم دارد بیش از 60 میلیون آیفون را در سه ماهه ی نخست سال 2021 را روانه ی بازار کند. این امر، غول دنیای فناوری را به حفظ جایگاه برترین فروشنده ی گوشی های هوشمند در سه ماهه ی پایانی ۲۰۲۰ سوق می دهد. گمان می رود که میزان عرضه‌ی آیفون در سه ماهه ی پایانی ۲۰۲۰ و سه ماهه ی نخست ۲۰۲۱ بیش از ۱۵۰ میلیون دستگاه باشد که ۳۸ درصد رشد را در مقایسه با سال قبل نشان می دهد. طبق گزارشات قبل که حاکی از آن است آیفون ۱۲ بیشترین فروش گوشی های 5G  را در ایالات متحده دارد.

تقاضا برای سری آیفون ۱۲ پرو فروش گوشی‌های هوشمند را ۵۰ درصد افزایش می دهد

چندی پیش، اپل خانواده‌ی آیفون 12 را به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا و به‌تبع محدودیت‌های زنجیره‌ی تأمین، با تأخیر و در دو مرحله روانه‌ی بازار کرد. گوشی‌های یادشده برای اولین‌بار از نسل پنجم شبکه‌ی موبایل (5G) بهره می‌برند و باتوجه‌به استقبال مناسب از آن‌ها، پیش‌بینی می‌شود که بخش عمده‌ای از افزایش فروش گوشی های 5G، به‌دلیل دسترسی به این خانواده از گوشی‌ها باشد. طبق تحقیقات دیجی‌تایمز، شرکت‌های چینی نیز بی‌تأثیر نخواهند بود؛ زیرا آن‌ها به‌منظور تصاحب سهم هواوی در بازار جهانی قصد دارند تولید خود را افزایش دهند.

دیجی‌تایمز تخمین می‌زند که به موجب موفقیت اپل، به‌طورکلی فروش بازار جهانی گوشی‌های هوشمند در سه‌ماهه‌ی نخست سال ۲۰۲۱ به ۳۴۰ میلیون دستگاه خواهد رسید. همچنین، برآورد می‌شود در کل سال ۲۰۲۱، بیش از ۶۰۰ میلیون گوشی هوشمند مجهز به نسل پنجم شبکه‌ی موبایل (5G) به بازار عرضه خواهد شد. برای مقایسه، در سال ۲۰۲۰، بالغ‌بر ۲۸۰ میلیون گوشی هوشمند 5G روانه‌ی بازار شد. براساس گزارش‌های قبلی، گفته می‌شود که آیفون ۱۲ بیش‌ترین فروش گوشی‌های 5G را در ایالات متحده دارد

قابلیت سامسونگ ناکس کپچر (Samsung Knox Capture)، دوربین ۱۶ مگاپیکسلی پنل پشتی را به اسکنر بارکد در سطح سازمانی تبدیل می‌کند. گوشی فوق مقاوم سامسونگ به‌صورت پیش‌فرض دارای سیستم‌عامل اندروید 11 است و از تمامی قابلیت‌های امنیتی ناکس (Knox) پشتیبانی می‌کند،‌ بنابراین توانایی حمل اطلاعات حساس را هم دارد.

سامسونگ در گلکسی ایکس کاور 5 سراغ استفاده از پردازنده‌ی اکسینوس 850 رفته است. این سیستم-روی-چیپ از هسته‌ی Cortex-A55 استفاده می‌کند و به فرکانس دو گیگاهرتز دست می‌یابد. گلکسی ایکس کاور 5 همچنین از ۴ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی بهره می‌گیرد.

باتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی گوشی جدید سامسونگ توسط کاربر قابل‌تعویض است. باتری را می‌توان ازطریق درگاه USB-C با توان ۱۵ وات شارژ کرد. گوشی گلکسی ایکس کاور 5 سامسونگ از فناوری NFC بهره می‌برد و بسته‌به منطقه‌ی عرضه، دارای یک یا دو سیم‌کارت خواهد بود. گلکسی ایکس کاور 5 در ماه جاری میلادی در دسترس مشتریانی در اروپا و آسیا و آمریکای لاتین قرار می‌گیرد. پس از مدتی شاهد عرضه‌ی گوشی موردبحث در مناطق دیگر هم خواهیم بود.

بر اساس گزارشات اخیر، ابعاد گوشی گلکسی ایکس کاور 5 به ۱۴۷٫۱ در ۷۱٫۶ در ۹٫۲ میلی‌متر می‌رسد. این گوشی صفحه‌نمایش ۵٫۳ اینچ LCD با وضوح +720p دارد و در بخش بالایی صفحه‌نمایش خود از دوربین سلفی پنج مگاپیکسلی میزبانی می‌کند که از آن می‌توان برای فناوری تشخیص چهره استفاده کرد. آمارهای منتشرشده نشان می‌دهد بعد از معرفی گوشی‌های آیفون ۱۲، پشتیبانی ایالات متحده‌ی آمریکا از فناوری mmWave از ۵ درصد در سپتامبر (شهریور) به ۱۲ درصد در اکتبر (مهر) افزایش یافته، علاوه‌براین، در سطح بین‌المللی، اپل فروش گوشی‌های آیفون را در هند دو برابر کرده است.

سامسونگ با شرکای تجاری خود همکاری کرده است تا گلکسی ایکس کاور 5 در انواع شرایط به کار بیاید. ایکس کاور 5 به شما امکان می‌دهد به‌لطف مایکروسافت تیمز از آن به‌عنوان واکی تاکی استفاده کنید. کلیدی در گوشی با نام Xcover Key قرار دارد که برای اجرای هر اپلیکیشن دلخواهی به‌کار می‌آید.

ایرانسل...
ما را در سایت ایرانسل دنبال می کنید

برچسب : اپل,گوشی آیفون,قیمت گوشی, نویسنده : Aref! irancel بازدید : 334 تاريخ : شنبه 16 اسفند 1399 ساعت: 23:47

پیش تر شایعه شده بود که نسل سوم گوشی آیفون SE در نیمه نخست سال ۲۰۲۱ معرفی می‌شود اما حالا بعید به نظر می رسد که در سال جاری این دستگاه را ببینیم. حال به تازگی خبری از سوی مینگ چی کو، تحلیلگر معروف بازار موبایل، منتشر شده مبنی بر اینکه نسل بعدی آیفون تا سال ۲۰۲۲ معرفی نخواهد شد اما زمانی که کمپانی اپل این گوشی  را معرفی کند، آن را با یک پردازنده جدید و پشتیبانی از 5G  به بازار عرضه می کند.

آیفون SE بعدی با پردازنده جدید و 5G در سال ۲۰۲۲ معرفی می‌شود

او در یادداشت جدید خود می گوید که آیفون SE بعدی از نظر ظاهری تغییر خاصی نخواهد داشت و اندازه نمایشگر آن مطابق قبل ۴.۷ اینچ باقی می‌ماند. اما چیپست جدیدتری روی این دستگاه قرار می‌گیرد تا قدرت بیشتری را در اختیار کاربران قرار دهد. البته هنوز نمی‌دانیم که این چیپست چه نام دارد اما می‌توانیم حدس بزنیم که چیپست آیفون ۱۳ یا چیپست فعلی پرچمداران اپل یعنی A14 بایونیک روی این گوشی استفاده شود.

از آن‌جایی که مینگ-چی کو می‌گوید آیفون SE نسل بعد تغییر ظاهری قابل توجهی ندارد، یا دو دستگاه متفاوت در دست توسعه است یا یکی از گزارش‌ها صحت ندارد پیش‌تر شایعه شده بود که نسل سوم آیفون SE در نیمه نخست سال ۲۰۲۱ معرفی می‌شود اما حالا بعید به نظر می‌رسد که در سال جاری این دستگاه را ببینیم. علاوه بر این، گزارش‌هایی درباره تولید محصولی موسوم به آیفون SE پلاس با نمایشگر تمام صفحه و تاچ آیدی زیر دکمه پاور شنیده شده بود.

مینگ-چی کو می‌گوید اپل آیفون SE جدید را در نیمه نخست سال ۲۰۲۲ معرفی خواهد کرد. باید منتظر بمانیم تا ببینیم به جز پردازنده جدید و 5G  چه قابلیت تازه دیگری روی این دستگاه ارائه خواهد شد.

نسل فعلی آیفون SE در ماه آوریل ۲۰۲۰ معرفی شد و ظاهری شبیه آیفون ۸ دارد اما از تراشه A13 آیفون ۱۱ استفاده می‌کند. کو می‌گوید اگر اپل فناوری تاچ آیدی را زیر دکمه پاور به کار بگیرد، پیشرفت چشمگیری در تجربه کاربری آیفون به وجود می‌آید، ولی در حال حاضر اطلاعات خاصی درباره زمان‌بندی استفاده از این قابلیت در نسل بعدی آیفون SE در دسترس نیست.

 

ایرانسل...
ما را در سایت ایرانسل دنبال می کنید

برچسب : اپل,گوشی آیفون,قیمت گوشی, نویسنده : Aref! irancel بازدید : 482 تاريخ : پنجشنبه 14 اسفند 1399 ساعت: 0:27

بر اساس شایعات منتشر شده، اینطور که به نظر می رسد وان پلاس تصمیم دارد ماه آینده ی میلادی چهار محصول جدید رونمایی کند. یکی از این محصولات وان پلاس 9R  نام دارد که مدل اقتصادی گوشی های سری وان پلاس 9 خواهد بود. افزون بر این، شرکت چینی می‌خواهد وان پلاس 9 و وان پلاس 9 پرو و ساعت هوشمند اختصاصی را رونمایی کند.

وان پلاس 9R و سه محصول دیگر وان پلاس احتمالا به‌زودی رونمایی می‌شوند

انتظار داریم وان پلاس 9R به صفحه‌نمایش ۹۰ هرتز و پردازنده‌ی اسنپدراگون 690 و دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی و وان پلاس نورد N10 به ۶ گیگابایت حافظه‌ی رم و باتری ۴،۳۰۰ میلی‌آمپرساعتی و وان پلاس 9R به ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم بیشتر و باتری ۵،۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی مجهز باشد. افزون‌براین، احتمالا وان پلاس 9 و وان پلاس 9 پرو از صفحه‌نمایش ۱۲۰ هرتز و پردازنده‌ی پرچم‌دار اسنپدراگون 888 و دوربین ارتقایافته بهره‌مند باشند‌. بدین‌ترتیب اگر بودجه‌تا محدود نیست‌، به‌جای وان پلاس 9 R می‌توانید سراغ گزینه‌های بهتری بروید

ادعای ایشان آگاروال در حالی مطرح می‌شود که چند روز پیش یکی دیگر از افشاگران شناخته‌شده، ایوان بلس، سرنخ‌هایی در فضای وب پیدا کرده بود که به ساخت گوشی وان پلاس 9R منتهی می‌شدند. پیش‌تر ادعا می‌شد وان پلاس 9R با نام وان پلاس 9 E یا وان پلاس 9 لایت رونمایی می‌شود و می‌کوشد شکاف بین گوشی‌های پرچم‌دار این شرکت چینی را با دستگاه‌های میان‌رده‌ای مثل وان پلاس نورد پر کند.

علاوه‌براین، گفته می‌شود طراحی ساعت هوشمند وان پلاس قرار است دایره‌ای‌شکل باشد و از سیستم‌عامل ور او اس (Wear OS) بهره بگیرد. به‌احتمال فراوان شباهت‌های زیادی بین ساعت وان پلاس و ساعت  Oppo Watch RX  وجود خواهد داشتاگر ادعای ایشان آگاروال صحیح باشد، وان پلاس احتمالا به‌زودی نخستین پوسترهای وان پلاس 9R و ساعت هوشمند و دیگر دستگاه‌های جدیدش را منتشر می‌کند. منطقی است اگر بگوییم مارس ۲۰۲۱ قرار است شلوغ‌ترین بازه‌ی زمانی یک‌ماهه در تاریخ وان پلاس باشد

 

ایرانسل...
ما را در سایت ایرانسل دنبال می کنید

برچسب : وان پلاس,قیمت گوشی تلفن همراه,پرچم دار, نویسنده : Aref! irancel بازدید : 400 تاريخ : سه شنبه 12 اسفند 1399 ساعت: 0:50

طبق اطلاعات منتشر شده، کمپانی سامسونگ اخیرا برنامه ای را معرفی کرده است که به کاربران اجازه می دهد بعضی گوشی های تاشو این کمپانی مثل گلکسی زد فلیپ 5G یا گلکسی زد فولد 2 5 G را قبل از خرید به مدت ۱۰۰ روز آزمایش کنند. درواقع اگر پس از ۹۹ روز استفاده از موبایل تاشو ی سامسونگ، کاربر علاقه‌ای به خرید آن نداشته باشد، می‌تواند آن را بی‌قید و شرط به سازنده کره‌ای پس داده و هزینه پرداختی را به طور کامل پس بگیرد.

سامسونگ به شما اجازه می‌دهد موبایل تاشو را قبل از خرید ۱۰۰ روز تست کنید

در یکی از تبلیغات سامسونگ که در وب سایت این شرکت قابل مشاهده است آمده: «گلکسی زد فلیپ 5G یا گلکسی زد فولد 2 5G را به خانه ببرید. ما به شما ۱۰۰ روز مهلت می‌دهیم تا آن را امتحان کنید و مطمئن شوید که انتخاب درستی استسازنده کره‌ای همچنین تا ۵۵۰ دلار اعتبار برای معاوضه روی گوشی‌های مجاز و ۲۰۰ دلار اعتبار برای لوازم جانبی می‌دهد.

برنامه ۱۰۰ روزه سامسونگ تا اول آوریل (۱۲ فروردین ۱۴۰۰) ادامه دارد و از طریق وب سایت این شرکت می‌توان در آن ثبت نام کرد. البته سامسونگ ایران هنوز چنین برنامه‌ای را اعلام نکرده است.

در شرایط عادی و بسته به سیاست‌های سامسونگ برای هر کشور، خریدار تنها چند روز برای پس فرستادن موبایل خریداری شده فرصت دارد. اما از آنجا که موبایل‌های تاشو گران قیمت و نوظهور هستند و بسیاری از کاربران نسبت به خرید آنها تردید دارند، سامسونگ می‌خواهد با این برنامه که فرصت امتحان کردن موبایل‌های تاشو به مدت بیش از ۳ ماه را می‌دهد، تعداد بیشتری از کاربران را به خرید آنها تشویق کند.

گلکسی زد فلیپ 5 G تابستان امسال معرفی شد و ۱۱۹۹ دلار قیمت دارد و در مقایسه با نسخه استاندارد که به چیپست اسنپدراگون ۸۵۵ پلاس مجهز شده، از اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس برخوردار است. گلکسی زد فولد 2 5G نیز تابستان معرفی شد و برچسب قیمت ۱۹۹۹ دلار را یدک می‌کشد. از ویژگی‌های جالب توجه این مدل می‌توان به نمایشگر وسیع ۷.۶ اینچی در حالت باز، چیپست اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس و ۱۲ گیگابایت رم اشاره کرد.

ایرانسل...
ما را در سایت ایرانسل دنبال می کنید

برچسب : سامسونگ,گوشی هوشمند,قیمت گوشی, نویسنده : Aref! irancel بازدید : 270 تاريخ : پنجشنبه 7 اسفند 1399 ساعت: 1:05

به نظر می رسد کمپانی شیائومی به دنبال ساخت گوشی هوشمند جدیدی با قابلیت تصویربرداری سه بعدی برای عکاسی و فیلمبرداری می باشد. درواقع پتنت های جدید ثبت شده از ایده های جدید این کمپانی برای جای گذاری متفاوت دوربین ها در پنل پشتی خبر می دهد. پیش تر از این کمپانی اچ تی سی و ال جی نیز گوشی هایی با این قابلیت معرفی کرده بودند اما موفق نشدن تا جایگاه مناسبی را در بین کاربران داشته باشند.

شیائومی به دنبال ساخت گوشی هوشمند جدیدی با قابلیت تصویربرداری سه بعدی

نمایشگر این گوشی فاقد بریدگی بالای صفحه بود و دوربین سلفی آن نیز به صورت پاپ آپ است. البته دوربین سلفی در زیر نمایشگر قرار داده شده است .چهار دوربین در پنل پشتی نیز با طراحی متفاوت و در چهار گوشه قرار گرفته است. در چهار طرف دستگاه نیز کلید های پاور، کلید تنظیم صدا، اسلات سیم کارت و یا پورت USB Type-C دیده میشود.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پتنت جدید شیائومی در دفتر مالکیت معنوی چین به ثبت رسیده شده، گزارش‌های مربوط به آن نیز در LetsGoDigital منتشر شده است. مستندات مربوط به این پتنت نشان می‌دهد طراحی گوشی هوشمند شیائومی حالت عکاسی و فیلمبرداری سه بعدی را امکان پذیر می کند. پیش از این HTC و ال‌جی نیز گوشی هایی با این قابلیت معرفی کرده بودند اما نتوانسته بود جایگاه مناسبی در بین کاربران داشته باشد. زیرا قابلیت های مبتنی بر واقعیت مجازی و واقعیت افزوده بیش از قابلیت های سه بعدی برای کاربران جذاب بودند.

علاوه بر قرارگیری متفاوت دوربین ها در چهار طرف پنل پشتی، توضیحات مربوط به این پتنت نیز نشان می دهد که کاربر با کمک این گوشی می‌تواند عکاسی و تصویربرداری ویدئویی سه بعدی داشته باشد.

ایرانسل...
ما را در سایت ایرانسل دنبال می کنید

برچسب : شیائومی,اچ تی سی,ال جی,گوشی, نویسنده : Aref! irancel بازدید : 255 تاريخ : دوشنبه 4 اسفند 1399 ساعت: 21:06

تحریم‌های گسترده‌ی آمریکا عملا بخش موبایل هواوی را فلج کرده و به نظر می‌رسد سال ۲۰۲۱ یکی از بدترین سال‌ها برای بخش موبایل هواوی خواهد بود.این واقعیت که بخش موبایل هواوی با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کند، خبر جدیدی نیست حال اخیرا گزارشی از سایت Nikkei Asia، هواوی به تامین کنندگان قطعات گوشی های خود اعلام کرده که امسال قصد دارد فقط برای ۷۰ تا ۸۰ میلیون گوشی قطعات مورد نیاز را خریداری کند.

تولید گوشی‌های هواوی در سال ۲۰۲۱ احتمالا بیش از ۶۰ درصد کاهش می یابد

در همین حال، مدیرعامل هواوی‌ برای گفت‌وگو با دولت آمریکا ابراز آمادگی کرده است.او از دولت بایدن خواسته برای این ممنوعیت تجدید نظر کنند اما به نظر نمی‌رسد تحریم‌های علیه هواوی به این زودی‌ها لغو شوند.

این در حالی است که هواوی در سال ۲۰۲۰ حدود ۱۸۹ میلیون گوشی به دست کاربران رسانده است. روی هم رفته به نظر می‌رسد آمار تولید گوشی‌های این شرکت در سال ۲۰۲۱ با بیش از ۶۰ درصد کاهش روبرو خواهد شد.به گزارش سایت Nikkei Asia ، هواوی به تامین‌کنندگان قطعات گوشی‌های خود اعلام کرده که امسال قصد دارد فقط برای ۷۰ تا ۸۰ میلیون گوشی قطعات مورد نیاز را خریداری کند.

در این میان تعدادی از تامین‌کنندگان اعلام کرده‌اند که احتمالا آمار تولید گوشی‌های هواوی از این رقم هم پایین‌تر خواهد بود و این شرکت قطعات کافی برای ۵۰ میلیون گوشی را سفارش خواهد داد از زمانی که تحریم‌های آمریکا علیه هواوی‌ آغاز شده، فروش گوشی‌های این شرکت با روند نزولی مواجه شده است. به غیر از ممنوعیت استفاده از سرویس‌های گوگل، باید به ممنوعیت بهره‌گیری از فناوری‌های آمریکایی هم اشاره کنیم. به دلیل همین مشکلات، هواوی‌ به ناچار آنر را به فروش گذاشت و در سال ۲۰۲۰ هم جایگاه خود را در بین ۵ شرکت بزرگ بازار موبایل از دست داد.

ایرانسل...
ما را در سایت ایرانسل دنبال می کنید

برچسب : هواوی,گوشی هوشمند,تبلت, نویسنده : Aref! irancel بازدید : 257 تاريخ : يکشنبه 3 اسفند 1399 ساعت: 1:34

طی سال های اخیر دوربین گوشی های هوشمند پیشرفت چشمگیری داشته است و چندین گوشی تلفن همراه با دوربین بالار از 100 مگاپیکسل وارد بازار شده است. حال یکی منابع معتبر در حوزه ی فناوری با عنوان Digital Chat Station، یک گوشی هوشمند با دوربین 100 مگاپیکسلی (در حقیقت 108 مگاپیکسلی) به زودی روانه ی بازار تلفن همراه خواهد شد. این منبع موثق هنوز اطلاعاتی در رابطه با این گوشی و حتی سازنده آن منتشر نکرده است.

گوشی‌های هوشمند با دوربین سلفی ۱۰۰ مگاپیکسلی به زودی وارد بازار می‌شوند

این احتمال وجود دارد که شرکت‌ها بجای چنین کاری به سراغ دوربین سلفی پاپ آپ بروند تا تنها در صورت نیاز، کاربران به چنین دوربینی دسترسی داشته باشند. علاوه بر این، شاید چنین محصولاتی از طراحی مشابه با ایسوس ذن فون 6 و ذن فون 7 بهره ببرند و با استفاده از یک مکانیزم چرخشی، دوربین اصلی را به عنوان دوربین سلفی در اختیار کاربران قرار دهند.

احتمالا یک شرکت چینی اولین گوشی مجهز به دوربین سلفی ۱۰۰ مگاپیکسلی را معرفی و وارد بازار می‌کند و پس آن، کمپانی‌های دیگر در این مسیر گام برمی‌دارند. بنابراین آینده برای عاشقان سلفی روشن خواهد بود.

اگرچه استفاده از دوربین ۱۰۰ مگاپیکسلی برای عاشقان سلفی هیجان‌انگیز خواهد بود، اما این دوربین‌ها ابعاد بزرگی دارند و استفاده از آن‌ها با چالش همراه خواهد بود. در حال حاضر چندین گوشی مانند گلکسی اس 21 اولترا با دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی در بازار به فروش می‌رسند و این دوربین فضا زیادی را روی پنل پشتی اشغال کرده. با توجه به این موضوع، قرارگیری چنین دوربینی در جلوی دستگاه نیازمند حفره یا برش بزرگی خواهد بود.

در کنار دوربین سلفی ۱۰۰ مگاپیکسلی، دوربین اصلی گوشی‌ها هم در آینده با بهبود همراه می‌شوند و باید منتظر ورود دوربین‌های ۲۰۰ مگاپیکسلی به این دستگاه‌ها باشیم. انتظار می‌رود گوشی زد تی ای اکسون 30 پرو به عنوان اولین گوشی مجهز به دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی در سال جاری میلادی از راه برسد.

ایرانسل...
ما را در سایت ایرانسل دنبال می کنید

برچسب : گوشی هوشمند,قیمت گوشی,فروش گوشی, نویسنده : Aref! irancel بازدید : 247 تاريخ : سه شنبه 28 بهمن 1399 ساعت: 21:44

با توجه به گزارشات، در سال های پیش رو رقابت سنگینی را میان گوشی های تاشو برندهای مختلف شاهد خواهیم بود. درواقع کمپانی اپل نیز در کنار سامسونگ، موتورولا، هواوی آیفون تاشو را وارد بازار می کند. در حقیقت انتظار می رود تا سال ۲۰۲۵ اکثر تولید کنندگان هوشمند دارای محصولات با نمایشگر تاشو باشند. اگر گزارشات صحت داشته باشد این آیفون منحصر به فرد رقیب گلکسی زد فلیپ خواهد بود و همچنین کاربران جوان را هدف قرار می دهد.

آیفون تاشو احتمالا با پشتیبانی از قلم اپل پنسل در سال ۲۰۲۳ معرفی می‌شود

در صورتی که گزارش‌های گذشته صحت داشته باشند، این آیفون منحصر به فرد رقیب گلکسی زد فلیپ خواهد بود و همچنین کاربران جوان را هدف قرار می دهد . علاوه بر این، کوپرتینویی‌ها در حال بررسی سایزهای مختلف نمایشگر هستند که یکی از آن‌ها در حالت باز مشابه آیفون ۱۲ پرو مکس خواهد بود.

علاوه بر اپل که شاید برای اولین بار پشتیبانی از قلم را به آیفون‌ها اضافه کند، سامسونگ هم برای اولین بار چنین قابلیتی را به یکی از گوشی‌های سری گلکسی S یعنی گلکسی اس 21 اولترا اضافه کرد. علاوه بر این گوشی قدرتمند، انتظار می‌رود گلکسی زد فولد 3 هم قادر به پشتیبانی از قلم S Pen باشد.

با توجه به گزارش‌ها، در سال‌های پیش رو رقابت سنگینی را میان گوشی‌های تاشو برندهای مختلف شاهد خواهیم بود. علاوه بر سامسونگ و اپل، شرکت‌های چینی هم به یکی از بازیگران اصلی این بازار تبدیل خواهند شد.

حالا گزارشی جدیدی درباره آیفون تاشو منتشر شده که اطلاعات تازه‌ای در اختیارمان قرار می‌دهد. ظاهرا این گوشی اپل با نمایشگر ۷.۳ تا ۷.۶ اینچی OLED از راه می‌رسد و همچنین قادر به پشتیبانی از قلم خواهد بود. به احتمال زیاد این قلم همان اپل پنسل است که هنوز هیچ آیفونی از آن پشتیبانی نمی‌کند.

با وجود اینکه بسیاری منتظر رونمایی از اولین آیفون تاشو هستند، گزارشی در سال ۲۰۱۹ به این موضوع اشاره داشت که اولین دستگاه تاشو اپل در حقیقت آیپد تاشو و نه یک گوشی خواهد بود. با این حال گزارش اخیر از معرفی آیفون تاشو در ۲۰۲۳ خبر می‌دهد.

ایرانسل...
ما را در سایت ایرانسل دنبال می کنید

برچسب : اپل,سامسونگ,آیفون,گوشی هوشمند, نویسنده : Aref! irancel بازدید : 241 تاريخ : دوشنبه 27 بهمن 1399 ساعت: 0:02

اخیرا خبرهای منتشر شده، مبنی بر اینکه کمپانی هواوی محصول جدیدی با نام میت پد پرو ۲ مدل 5 Gرونمایی کرده است و توانسته است از سازمان 3C  چین تاییدیه ی رسمی دریافت کند و احتمالا به زودی راهی بازار این کشور می شود. طبق گزارش وب سایت GSMArena، این تبلت نه تنها از 5G پشتیبانی می کند؛ بلکه از شارژ سریع ۴۰ وات نیز بهره می برد. در مقایسه با نسل قبل، تفاوت چشمگیری حداقل از نظر سیستم شارژ در میت پد پرو ۲ مدل 5G مشاهده نمی شود؛ بااین‌حال، انتظار می رود که در این نسخه نیز شارژ بی سیم ۲۷ وات وجود داشته باشد که در کمتر تبلتی می‌توان یافت. همچنین در زیر بدنه ی میت پد پرو ۲ مدل 5G  تراشه ی کرین ۹۰۰۰ قرار دارد.

میت پد پرو 2 مدل 5G هواوی از شارژ سریع ۴۰ وات برخوردار است

نسخه‌ی کنونی میت پد پرو مدل 5G  از صفحه‌نمایش ۱۰/۸ اینچی IPS LCD برخوردار است‌؛ اما به‌نظر می‌رسد که هواوی تغییراتی گسترده در بخش صفحه‌نمایش میت پد پرو ۲ مدل 5G اِعمال خواهد کرد. گویا قرار است محصول جدید شرکت چینی به صفحه‌نمایش ۱۲/۹ اینچی OLED با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی مجهز باشد.

افشاگری چینی در صفحه‌ی ویبو خود مدعی شد که تبلت جدید هواوی در دو اندازه‌ی دیگر روانه‌ی بازار می‌شود. پنل مورد‌نیاز مدل کوچک‌تر با صفحه‌نمایش ۱۲/۲ اینچی را شرکتی چینی Huaxing و پنل مورد‌نیاز مدل بزرگ‌تر با صفحه‌نمایش ۱۲/۶ اینچی را سامسونگ تأمین خواهد شد. افشاگر مذکور در‌ادامه توضیح می‌دهد که مدل بزرگ‌تر به نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی مجهز است؛ اما نوع پنل آن (IPS LCD یا OLED) مشخص نیست.

متأسفانه بیشتر اطلاعات موجود درباره‌ی تبلت میت پد پرو ۲ مدل 5G را هواوی تأیید نکرده ‌است و شاید تنها اخبار نزدیک به واقعیت را بتوان داده‌هایی دانست که وب سایت رسمی سازمان 3C  چین در‌اختیارمان قرار می‌دهد. باوجوداین‌، انتظار می‌رود با نزدیک‌تر‌شدن به زمان رونمایی تبلت جدید شرکت هواوی، اطلاعات بیشتری از سخت‌افزار میت پد پرو ۲ مدل 5G  به دست آوریم.

در زیر بدنه‌ی میت پد پرو ۲ مدل 5G تراشه‌ی کرین ۹۰۰۰ قرار دارد. این تراشه از نظر توان محاسباتی توانسته است شایستگی خود را اثبات کند و یکی از رقبای اصلی تراشه‌های پرچم‌دار و قدرتمند کوالکام باشد. نکته‌ی مهم در محصول جدید هواوی، استفاده از سیستم‌عامل PadOS خواهد بود. این سیستم‌عامل برپایه‌ی هارمونی توسعه یافته و مخصوص تبلت‌های شرکت هواوی است.

ایرانسل...
ما را در سایت ایرانسل دنبال می کنید

برچسب : هواوی,گوشی هوشمند,تبلت, نویسنده : Aref! irancel بازدید : 227 تاريخ : پنجشنبه 23 بهمن 1399 ساعت: 20:25

اخیرا خبرهایی از سوی phoneAren منتشر شده است مبنی بر اینکه کمپانی اچ تی سی در ماه های نوامبر و دسامبر و ژانویه 2020 افزایش درآمد تجربه کرده است.درواقع این کمپانی به درآمد ۱۷٫۶۱ میلیون دلاری دست پیدا کرد که سه درصد بیشتر از درآمد سال گذشته این کمپانی در بازه ی زمانی مشابه است. البته درآمد HTC در ژانویه ۲۰ درصد کمتر از دسامبر بود؛ اما ژانویه همیشه ماه کم درآمدی برای کمپانی های تکنولوژی به‌حساب می آید مخصوصاً کمپانی هایی که در این زمینه فعالیت می‌کنند. هنوز نمی دانیم این افزایش درآمد HTC ادامه‌دار خواهد بود یا خیر؛ اما به نظر می‌رسد که این شرکت فعلاً شرایط خوبی دارد.
HTC پس از چند سال‌، در سه‌ماهه‌ی اخیر با افزایش درآمد مواجه شد

آخرین باری که گزارش مالی HTC افزایش درآمد نشان می‌داد، مربوط به اوایل سال ۲۰۱۵ و موفقیت HTC One M8 می‌شد. پس از این تاریخ HTC وارد ضرردهی شد و در طول همه این سال‌ها با ضرر فعالیت می‌کرد. هنوز نمی‌دانیم این افزایش درآمد HTC ادامه‌دار خواهد بود یا خیر؛ اما به نظر می‌رسد که این شرکت فعلاً شرایط خوبی دارد.

HTC در سه ماه اخیر با افزایش درآمد روبه‌رو شده و خبر خوب این است که سرعت افزایش درآمد این شرکت بیشتر شده. رشد درآمد HTC در نوامبر ۰٫۹۶ درصد بود، در دسامبر به ۱٫۰۲ درصد و در ژانویه به ۲٫۹۹ درصد رسید.

ایرانسل...
ما را در سایت ایرانسل دنبال می کنید

برچسب : اچ تی سی,گوشی هوشمند,اندروید, نویسنده : Aref! irancel بازدید : 242 تاريخ : سه شنبه 21 بهمن 1399 ساعت: 0:50

شیائومی 11 با دوربین 108 مگاپیکسلی اسنپدراگون 888 و نمایشگر120 هرتز که تاچ سمپل ریت 480 هرتز در اواخر سال 2020 به طور رسمی معرفی شد. در حال حاضر این گوشی هوشمند فقط در بازار چین حضور دارد و هنوز روانه ی بازارهای جهانی نشده است. روز گذشته یکی از افشاگران قیمت جهانی این گوشی هوشمند را فاش کرد و اینطور که به نظر می رسد قیمت آن بسیار بالاتر از بازار چین خواهد بود. باید خاطرنشان کنیم این افشاگر شهرت چندانی ندارد و فعلا باید با شک و تردید این اطلاعات را در نظر بگیریم.

قیمت جهانی گوشی شیائومی می ۱۱ فاش شد

اگر این قیمت‌ها صحت داشته باشند، پس شاهد افزایش قابل توجه قیمت این گوشی نسبت به بازار چین خواهیم بود. این گوشی با قیمت پایه ۳۹۹۹ یوان یا ۶۱۸ دلار به دست کاربران چینی می‌رسد. علاوه بر این، به نظر می‌رسد در بازارهای جهانی مدل گران‌تر فقط از ۸ گیگابایت حافظه رم بهره می‌برد ولی در چین این مدل مبتنی بر ۱۲ گیگابایت حافظه رم است. روی هم رفته گویا کاربران چینی با پرداخت قیمت به مراتب کمتر، سخت‌افزار بهتری را دریافت می‌کنند.

در هر صورت به گفته‌ی این افشاگر، مدل مبتنی بر ۸ گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی شیائومی می ۱۱ با قیمت ۷۹۹ یورو (۹۵۶ دلار) راهی بازارهای جهانی خواهد شد و کاربران برای خرید مدل ۸/۲۵۶ گیگابایتی باید مبلغ ۸۹۹ یورو (۱۰۷۶ دلار) بپردازند.

ایرانسل...
ما را در سایت ایرانسل دنبال می کنید

برچسب : شیائومی,قیمت گوشی,گوشی هوشمند, نویسنده : Aref! irancel بازدید : 257 تاريخ : شنبه 18 بهمن 1399 ساعت: 23:37

طبق اطلاعات منتشر شده، اینطور که به نظر می رسد کمپانی سامسونگ قیمت گوشی گلکسیفلیپ 5G  را ۲۵۰ دلار کاهش داده است درواقع تا قبل از این قیمت این محصول 1450 دلار بوده است، هم اکنون در اکثر فروشگاه های اینترنتی سامسونگ در ایالات متحده آمریکا با قیمت ۱۱۹۹.۹۹ قابل خریداری است. این گوشی تلفن همراه حالا مقرون به صرفه ترین گوشی تاشو در سبد محصولات سامسونگ است. بزرگترین تفاوت این مدل با مدل استاندارد بهره مندی از چیپست اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس و همچنین پشتیبانی از شبکه 5G  است. بعد از کاهش قیمت گلکسی زد فلیپ 5G، برخی از کمپانی هاموتورولا نیز قیمت موبایل تاشوی خود یعنی موتورولا ریز 5G را به منظور رقابت با سامسونگ کاهش داد.

سامسونگ و موتورولا قیمت موبایل‌های تاشوی خود را کاهش دادند

موتورولا ریزر 5G از نمایشگر ۶.۲ اینچی OLED اصلی و نمایشگر ۲.۷ اینچی خارجی، چیپست اسنپدراگون 765G، رم ۸ گیگابایت، ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی، دوربین ۴۸ مگاپیکسلی و باتری ۲۸۰۰ میلی آمپر ساعتی برخوردار است.

خریدار با پرداخت ۱۲۰۰ دلار هزینه گلکسی Z فلیپ 5G، نمایشگر ۶.۷ اینچی دینامیک AMOLED اصلی با رزولوشن فول‌اچ‌دی‌پلاس، نمایشگر ۱.۱ اینچی خارجی سوپر امولد، چیپست اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس، ۸ گیگابایت رم، ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی، باتری ۳۳۰۰ میلی آمپر ساعتی، دوربین دوگانه با سنسورهای ۱۲ مگاپیکسلی عریض و فوق‌عریض را در قالب یک موبایل تاشو با طرح صدفی (clamshell)  دریافت می‌کند.

جالب اینکه پس از کاهش قیمت گلکسی زد فلیپ 5G، موتورولا نیز قیمت موبایل تاشوی خود یعنی موتورولا ریز 5G را به منظور رقابت با سامسونگ کاهش داد. این موبایل نیز حالا با قیمت ۱۱۹۹.۹۹ دلار قابل خریداری است. البته آنطور که در گزارش آمده کاهش قیمت ریزر برخلاف رقیب کره‌ای موقتی و تا روز ولنتاین است.

ایرانسل...
ما را در سایت ایرانسل دنبال می کنید

برچسب : سامسونگ,موتورولا,گوشی هوشمند, نویسنده : Aref! irancel بازدید : 246 تاريخ : پنجشنبه 16 بهمن 1399 ساعت: 0:20

طبق گزارشات اخیر کمپانی تحقیقاتی Canalys ، تولیدکنندگان بزرگ جهان در سه ماهه چهارم سال 2020 نزدیک به  ۵۲.۸ میلیون تبلت فروخته اند که بالاترین رقم در طول تاریخ است. درواقع این گزارش ها می گوید آمار فروش کروم بوک در فصل آخر 2020 به 11.2 میلیون رسیده است.

عرضه تبلت در سه‌ماهه چهارم ۲۰۲۰ به بالاترین حد رسید

اپل حرف اول را در بازار تبلت‌ می‌زند. این شرکت در سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۲۰ نزدیک به ۱۹٫۲ میلیون دستگاه تبلت راهی بازار کرد. در جایگاه دوم سامسونگ و در جایگاه سوم لنوو قرار گرفته‌اند. لنوو با افزایش فروش ۱۲۵ درصدی مواجه بوده و فروش تبلت‌های این شرکت از ۲٫۵ میلیون به ۵٫۶ میلیون دستگاه رسیده است. فروش هواوی در سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۲۰ نزدیک به ۲۴ درصد کاهش پیدا کرد و باعث شد رقابت آمازون و لنوو برای کسب جایگاه سوم بیشتر شود.

Canalys در گزارش خود به بازار جهانی لپ‌تاپ نیز اشاره کرده است. لنوو با عرضه ۸۷ میلیون دستگاه در سال ۲۰۲۰ در مکان اول قرار گرفته است. اپل با اینکه نسل جدید مک‌بوک‌ را راهی بازار کرد، در جایگاه دوم و بالاتر از اچ‌پی، دل و سامسونگ قرار دارد. در سال ۲۰۲۰ نزدیک به ۴۵۸٫۲ میلیون دستگاه راهی بازار شده که ۱۷ درصد بیشتر از سال ۲۰۱۹ است.

در این اطلاعات به فروش کروم‌بوک هم اشاره شده است. در سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۲۰ نزدیک به ۱۱٫۲ میلیون دستگاه کروم‌بوک راهی بازار شد. آمار فروش کروم‌بوک در طول سال ۲۰۲۰ به ۳۰٫۷ میلیون دستگاه رسید که دو برابر سال ۲۰۱۹ با ۱۴٫۷ میلیون دستگاه بود.

ایرانسل...
ما را در سایت ایرانسل دنبال می کنید

برچسب : تبلت,کروم بوک,هواوی,سامسونگ, نویسنده : Aref! irancel بازدید : 274 تاريخ : سه شنبه 14 بهمن 1399 ساعت: 0:04

کمپانی کره ای ال جی در فصل چهارم سال 2020 گزارش مالی خود را منتشر کرد، بر اساس این گزارش اعلام کرده است که با افزایش ۵ درصدی نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته مواجه شده است ، اما با این وجود فروش آنها ۹.۲ درصد نسبت به سه ماهه سوم ۲۰۲۰ کمتر شده که ال جی علت آنرا کمبود چیپ های 4 G و عدم فروش بالای گوشی های تلفن همراه پرچمدار این کمپانی اعلام کرده است. سود عملیاتی نزدیک به ۱۸ درصد در مقایسه با سه ماهه قبلی و بیش از ۱۶ درصد در قیاس با سال ۲۰۱۹ کاهش پیدا کرده و سبب زیان دهی ۷۵۰ میلیون دلاری فقط توسط‌ قسمت گوشی تلفن همراه شده است. حال این کمپانی معتقد است که فراگیر شدن فناوری 5 G تقاضا برای گوشی های تلفن همراه این کمپانی را افزایش خواهد داد و پیش بینی کرده تقاضا در سال ۲۰۲۱ به دوران قبل از کرونا باز گردد.

گزارش مالی ال جی برای فصل چهارم ۲۰۲۰ از ادامه زیان دهی واحد موبایل حکایت می کند

ال جی با وجود زیان‌دهی واحد موبایل معتقد است که فراگیر شدن فناوری 5 G تقاضا برای موبایل‌های این شرکت را افزایش خواهد داد و پیش‌بینی کرده تقاضا در سال ۲۰۲۱ به دوران پیش از کرونا باز گردد. ال جی اشاره می‌کند که «با دقت جهت‌دهی کسب و کار موبایل را بررسی می‌کند» و پس از تصمیم گیری در این رابطه مسیر در پیش گرفته شده را با عموم به اشتراک خواهد گذاشت.

برخی شایعه‌ها حاکی از آنند که ال جی ممکن است پس از سال‌ها زیان دهی‌بخش موبایل از بازار تلفن‌های هوشمند خارج شود. تصمیمی که می‌تواند به ضرر نوآوری تمام شود چون این سازنده کره‌ای سابقه ساخت موبایل‌های سنت‌شکن مثل «وینگ» را داشته و قرار است از اولین موبایل رول شدنی خود رونمایی کند. با این وجود برخی گزارش‌ها مدعی شده اند که ال جی به شکل جدی به فکر خروج از بازار موبایل بوده و حتی خریدار احتمالی را پیدا کرده است.

واحد سرگرمی‌های خانگی که کسب و کار تلویزیون را مدیریت می‌کند، از فروش ۴.۲۸ تریلیون وون (۳.۸ میلیارد دلار) در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۰ خبر داده که افزایش ۷.۹ درصدی را نسبت به مدت زمان مشابه در سال ۲۰۱۹ نشان می دهد سود عملیاتی این واحد نیز با افزایش ۱۰۳.۵ درصدی نسبت به سال قبل به ۲۰۴.۵ میلیارد وون (۱۸۲ میلیون دلار) رسید.

ایرانسل...
ما را در سایت ایرانسل دنبال می کنید

برچسب : ال جی,گوشی تلفن همراه,قیمت گوشی, نویسنده : Aref! irancel بازدید : 228 تاريخ : يکشنبه 12 بهمن 1399 ساعت: 0:12

طبق اطلاعات منتشر شده، کمپانی سامسونگ انتشار آپدیت اندروید 11با رابط کاربری OneUI 3.0   گلکسی اس 10 را اخیرا آغاز کرده بود؛ اما به تازگی وب سایت  GSMArenaگزارشی منتشر کرد مبنی بر اینکه، عرضه این به روز رسانی متوقف شده است و کاربران امکان آپدیت کردن گوشی خود به نسخه جدید اندروید را ندارند. اینطور که به نظر می رسد این موضوع به وجود چندین باگ مربوط می شود.

سامسونگ عرضه اندروید ۱۱ برای گلکسی اس ۱۰ را متوقف کرد

هنوز مشخص نیست آپدیت اندروید ۱۱ برای سری گلکسی اس ۱۰ کی منتشر می‌شود. به نظر می‌رسد باید کمی منتظر بمانیم تا مشکلات برطرف شوند.

سامسونگ دلیلی برای توقف عرضه اندروید ۱۱ روی سری گلکسی اس ۱۰ اعلام نکرده ؛ اما به احتمال زیاد وجود باگ‌های مختلف باعث این اتفاق شده است. برخی از کاربران گزارش داده‌اند که آپدیت اندروید ۱۱ با یک سری باگ‌ آزاردهنده در گلکسی اس ۱۰ همراه بوده است.

ایرانسل...
ما را در سایت ایرانسل دنبال می کنید

برچسب : سامسونگ,گوشی هوشمند,گلکسی, نویسنده : Aref! irancel بازدید : 244 تاريخ : چهارشنبه 8 بهمن 1399 ساعت: 0:21

اینطور که به نظر می رسد کمپانی نوکیا در حال ساخت محصول جدید با اسم رمز QuikSilver است که در گیک بنچ دیده شده، مجهز به تراشه اسنپدراگون ۶۹۰ و از 5G  پشتیبانی می کند. درواقع این گوشی امتیاز ۴۷۱ را در حالت تک هسته ای و امتیاز ۱،۵۰۰ را در حالت چند هسته ای کسب کرده است.

گوشی جدید نوکیا با اسم رمز QuikSilver در گیک‌بنچ دیده شد

پشت این گوشی هم چهار دوربین تعبیه شده که به احتمال زیاد متشکل از حسگر ۲۴ مگاپیکسلی، حسگر ۱۲ مگاپیکسلی اولترا واید، حسگر ۲ مگاپیکسلی ماکرو و حسگر ۲ مگاپیکسلی تشخیص عمق خواهد بود. اطلاعات جدید از این گوشی به‌زودی منتشر می‌شود.

براساس شایعات منتشر‌شده، نوکیا ۶٫۴ یا ۶٫۳ به صفحه‌نمایش ۶٫۴۵ اینچی دارای ناچ قطره‌ای و دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی مجهز خواهد بود.در این اطلاعات، مشخص شد این گوشی امتیاز ۴۷۱ را در حالت تک‌هسته‌ای و امتیاز ۱،۵۰۰ را در حالت چندهسته‌ای کسب کرده است. شایعات می‌گویند این گوشی به احتمال زیاد نوکیا ۶٫۳ یا نوکیا ۶٫۴ خواهد بود. گوشی جدید نوکیا به ۶ گیگابایت رم مجهز شده و از اندروید ۱۱ بهره می‌برد.

 

 

ایرانسل...
ما را در سایت ایرانسل دنبال می کنید

برچسب : نوکیا,گوشی هوشمند,گوشی پرچم دار, نویسنده : Aref! irancel بازدید : 275 تاريخ : دوشنبه 6 بهمن 1399 ساعت: 0:33

همان طور که می دانید یک سال هم از تاریخ رونمایی گوشی های سری گلکسی اس 20 نگذشته است که اخیرا خبرهایی منتشر شده مبنی بر اینکه خرده فروشان انگلستان و ایالات متحده آمریکا عبارت اتمام موجودی را در قفسه های سری گلکسی اس 21 نصب کرده اند و فروشگاه‌هایی که هنوز در حال فروش این سری هستند از موجودی کم خبر داده‌اند. کاربران انگلیسی و آمریکایی با مراجعه به وب سایت سامسونگ با عبارت اتمام موجودی در صفحه محصول سری گلکسی اس 21 روبرو شده اند. خبرگزاری TechRada یکی از دلایل پیش بینی شده توقف تولید زود هنگام سری اس 21 را محبوبیت پایین اعلام کرده است.

سامسونگ تولید سری گلکسی S20 را متوقف کرده است

TechRadar  وقتی در مورد توقف تولید سری گلکسی S20 از سامسونگ سوال پرسید این جواب را دریافت کرد: سامسونگ همچنان به فروش گلکسی S20 FE ادامه می‌دهد. موجودی سری گلکسی S20  بسته به منطقه متفاوت است. این یعنی خریدارانی که فعلاً تمایلی به خرید جدیدترین موبایل‌های سازنده کره‌ای ندارند می‌توانند گلکسی S20 FE را انتخاب کنند.

پایان تولید ابزارهای الکترونیکی از جمله موبایل مساله‌ای عادی است اما به ندرت با چنین سرعتی رخ داده است. بسیاری از محصولات تا دو سال و برخی محصولات محبوب بیشتر از دو سال تولید می‌شوند، ولی هنوز یک سال هم از تاریخ رونمایی سری گلکسی S20 نگذشته است.

این وضعیت در Verizon و Best Buy هم به چشم می‌خورد و یکی از خرده فروشی‌های معروف انگلستان به نام Mobiles.co.uk عبارت «توقف تولید» را مقابل هر سه مدل نوشته است.خبرگزاری TechRadar یکی از دلایل احتمالی توقف تولید زودهنگام سری S20 را محبوبیت پایین اعلام کرده است. فروش این سری از ابتدای عرضه کمتر از انتظارات بود و به حد و اندازه موبایل‌های قبلی سری S نرسید. به نظر می‌رسد سازنده کره‌ای با عرضه سری گلکسی S21 که قیمت کمتری نسبت به خانواده S20 دارند، به دنبال شروعی تازه و تکرار موفقیت‌های پیشین است.

البته همچنان هر سه مدل گلکسی S20 از روش‌های دیگر قابل خریداری هستند و برخی فروشگاه‌ها در صورت اتمام موجودی مدل‌های ریفربیش شده را جایگزین می‌کنند. علاوه بر این در ایالات متحده اپراتورهایی مثل AT&T و Sprint همچنان این سری را در به شکل قراردادی ارائه می‌کنند.

ایرانسل...
ما را در سایت ایرانسل دنبال می کنید

برچسب : سامسونگ,گوشی هوشمند,گلکسی, نویسنده : Aref! irancel بازدید : 247 تاريخ : پنجشنبه 2 بهمن 1399 ساعت: 19:31

طبق گزارشات اخیر، به نظر می رسد کمپانی سامسونگ تنها تامین کننده نمایشگرهای LTPO OLED آیفون 13 می باشد. گزارش منتشر شده توسط The Elec نشان می دهد که از این پنل‌ها در مدل‌های پرو آیفون ۱۳ استفاده خواهد شد و این نمایشگر‌ها دارای نرخ به روز رسانی ۱۲۰ هرتز هستند. اپل قرار است در صفحه نمایش دو مدل رده بالای آیفون 13 از پنل‌های OLED با ترانزیستورهای همراه با لایه نازک استفاده کند که در آن از LTPO اکسید پلی کریستالی با دمای کم بهره برده شده است.

آیفون ۱۳ پرو نمایشگر ۱۲۰ هرتز LTPO OLED ساخت سامسونگ خواهد داشت

پنل‌های LTPO در مقایسه با پنل‌ها LTPS دارای مصرف انرژی بهینه‌تری هستند. علاوه‌ بر این، مزیت اصلی این پنل‌ها این است که این پنل‌ها بدون احتیاج به سخت‌‌افزار خاصی می‌توانند که نرخ به‌روزرسانی متغیر را ارائه دهند. البته باید بگوییم که گویا اپل قصد دارد در نسخه‌‌ی استاندارد آیفون ۱۳ از نمایشگری با پنل LTPS استفاده کند. استفاده از این نمایشگر به این معنا است که یکسال دیگر هم این نسخه از آیفون ۱۳ دارای نرخ به‌روزرسانی ۶۰ هرتز خواهد بود.

البته باید بگوییم که امسال تنها شرکت سامسونگ می‌تواند تا نیاز اپل به این نمایشگر‌ها را تأمین کنند. سامسونگ هم اکنون در حال برنامه‌ریزی برای تولید ۶۰۰۰۰ نمایشگر در ماه در خط تولید A3 در Asan است. برای مقایسه باید بگوییم که خط تولید E6 شرکت LG در Paju تنها می‌تواند که ۵۰۰۰ نمایشگر در ماه تولید کند. البته LG قصد دارد تا ظرفیت این خط تولید را تا پایان سال به ۲۵۰۰۰ عدد برساند.

برای ساخت پنل‌های LTPO به مدت زمان بیشتری نیاز است زیرا تکنولوژی به کار رفته در این نمایشگر‌ها به یک لایه‌ی اضافی اکسید نیاز خواهد داشت. در نتیجه ساخت این نمایشگر‌ها هم سخت‌تر و هم گران‌تر است.

استفاده از نمایشگر‌های LTPO باعث می‌شود که نمایشگر بدون مصرف بیش از حد باتری بتواند محتوا را به صورت ۱۲۰ هرتز نمایش دهد. همچنین اپل نمایشگر LTPO را هم توسعه داده بود که از آن برای اولین‌بار در اپل واچ سری ۴ استفاده شد (این اپل واچ برای ذخیره‌ی انرژی باتری می‌تواند که محتوا را به صورت ۱ هرتز نمایش دهد).

البته گزارش‌هایی وجود دارند که ادعا می‌کنند تمامی آیفون‌های ۱۴ عرضه شده در سال ۲۰۲۲ با پنل‌های LTPO OLED عرضه می‌شوند. پیش‌بینی می‌شود که اپل در آن زمان برای کاهش وابستگی خود به سامسونگ، از LG هم به‌عنوان منبع دوم برای تأمین این نمایشگر‌ها استفاده کند.

گوشی سامسونگ گلکسی نوت ۲۰ اولترا اولین تلفن همراهی بود که در آن از نمایشگر LTPO استفاده شده است. همچنین شایعه‌های مطرح شده نشان می‌دهند که سامسونگ قصد دارد در سری گلکسی S21 از همین تکنولوژی استفاده کند.

البته به نظر می‌رسد که مصرف کمتر انرژی در حد %۵ تا %۱۵ ارزش این کار را داشته باشد. با وجود اینکه هیچ وقت به صورت رسمی تأیید نشد، اما در گذشته گزارش‌هایی مطرح شدند که ادعا می‌کردند اپل قصد داشته تا از فناوری ارتباطی ۵G و نمایشگر‌های ۱۲۰ هرتزی در آیفون‌های ۱۲ استفاده کند.

گویا این شرکت با توجه به مصرف باتری این فناوری‌ها تنها توانسته است که از یکی از آن‌ها در آیفون‌های ۱۲ استفاده کند و اپل در نهایت فناوری ارتباطی ۵G را انتخاب کرده است.

ایرانسل...
ما را در سایت ایرانسل دنبال می کنید

برچسب : اپل,سامسونگ,آیفون,گوشی هوشمند, نویسنده : Aref! irancel بازدید : 266 تاريخ : چهارشنبه 1 بهمن 1399 ساعت: 0:22